מרצים, מנחי סדנאות ויועצים רבים שואלים אותי את שאלת מליון הדולר: "מדוע האתר של המתחרה מופיע לפני האתר שלי ? מה הוא עושה יותר טוב ממני ?!". הטיפים הבאים מבוססים על הצלחתי לקדם את האתר שהקמתי ( profilu.co.il ) לקידום מרצים, מנחי סדנאות ויועצים, ובתוך חודשיים להגיע באמצעות מילות חיפוש מסוימות (שהיו חשובות עבורי) לתוצאה הראשונה בגוגל ! הטיפים הבאים אומנם משתמשים בשפה מקצועית אך הם ילוו בדוגמאות פשוטות:
1. הפעילו כותרות המקושרות באמצעות לינקים מדף הבית אל העמודים הפנימיים ובכל דפי המדורים / קטגוריות שלכם (למשל, כאשר קישור בתפריט הראשי מפנה לתת-אתר פנימי). קישורים של כותרות העושים שימוש במילות מפתח הוא הגורם החשוב ביותר ב- SEO (למשל, מגזין אינטרנטי על איכות הסביבה שמציג כותרת של תפריט הנקראת "איכות הסביבה" המקושרת לעמוד פנימי העוסק בנושא זה). זה נכון גם לגבי קישורים נכנסים מאתרים אחרים (backlinks - כלומר אתרים אחרים שבהם מופיעה הכתובת של האתר שלכם) וגם לגבי קישורים פנימיים לעמודים בתוך האתר שלכם.
2. השתמשו במילות מפתח חשובות בכותרות המאמרים שלכם (אם למשל נרצה לקדם את מילות המפתח "איכות הסביבה", אז כותרת למאמר עשויה להיות "טיפים לשמירה על איכות הסביבה"). אך זכרו: הכותרת של המאמר תהיה הכותרת ב-SERP (בעמוד תוצאות מנוע החיפוש), על מנת שהכותרת תצליח למשוך קליקים. אף גולש לא לוחץ על כותרת בעמוד התוצאות כאשר היא מלאה בשטויות (כמו למשל הכותרת: "איכות הסביבה, איכות הסביבה, איכות הסביבה,...")
3. הפכו מדורים / קטגוריות למילות מפתח (למשל, קטגוריה שנקראת "מאמרי איכות הסביבה").
4. גרמו למילות המפתח להופיע גם בקישורים (למשל, לינק שנקרא "לחצו כאן להמשך קריאה על איכות הסביבה").
5. ייעלו את כותרת האתר הגלובלית שלכם. נסו להעריך אם כותרת האתר הגלובלית שלכם (שם אתר) חשובה להראות בעמוד התוצאות (SERP) מסיבות מיתוג. אם אתם לא מתכננים למתג את כותרת העמוד הראשי שלכם, אזי אין טעם להשתמש בכותרת הגלובלית; רק תנו לכותרת של כל מאמר להיות מה שמופיע בעמוד התוצאות. כמה שתפחיתו את השימוש במילים בכל כותרת וכותרת כך יותר רלוונטיות תינתן לכל אחת ממילות המפתח (למשל יש הבדל בין כותרת המאמר המסורבלת למנועי החיפוש "כל מה שרציתם לדעת על איכות הסביבה ולא העזתם לשאול" לבין אותו מאמר בדיוק עם הכותרת הנכונה: "טיפים קריטיים על איכות הסביבה").
אם אתם מחליטים להשתמש בכותרת הגלובלית לצורכי מיתוג, אזי לאחר כל כותרת הוסיפו מקף ואז רשמו את הכותרת הגלובלית של האתר. (למשל: "כתבה על התחממות כדור הארץ – מגזין איכות הסביבה לעולם טוב יותר !" כל מה שהופיע משמאל למקף היה כמובן הכותרת הגלובלית של האתר)
6. התקינו את מפת האתר (עמוד עם כל הקישורים הפנימיים) והוספו קישור למפת האתר בכותרת ב- Footer של התבנית, כך שכל דף יקושר אל מפת האתר.
7. כתבו מאמרים המקדמים 1-3 מילות מפתח בכל פעם (למשל, מאמר המנסה לקדם את מילות המפתח "איכות הסביבה" וגם "סביבה ירוקה"). השתמשו במילת מפתח החשובות ביותר בסמוך לתחילת הפסקה הראשונה (למשל, הפסקה הראשונה תחזור מספר פעמים בהקשרים שונים על צמד המילים "איכות הסביבה"). זכרו, חובה לכתוב תוכן שבאמת עוזר לקהל היעד שלכם !
8. קשרו כל דף באתר שלכם לדף הבית שלכם באמצעות מילות מפתח החשובות ביותר בטקסט העוגן (למשל, כאשר תופענה מילות המפתח "איכות הסביבה" הן יקושרו באמצעות לינק לכתובת האתר הראשית שלכם). אתם יכולים להשתמש בקישור טקסט פשוט בכותרת התחתונה או שאתם יכולים לקשר את הלוגו בחלק העליון לאתר הבית.
9. השתמשו בסימון סמנטי נכון:
לכותרת , עבור תת-כותרות וגםעבור פסקאות.
10. בדקו את קובץ robots.txt שלכם – כך שלא יחסום את מנועי חיפוש מגישה לאינדקס תיקיית התמונות שלכם.
11. אנא שקלו להתקין –SEF URL (Search Engine Friendly). כלומר, ישנה אפשרות באתרים המבוססים על מערכות ניהול תוכן להפוך כתובת מסורבלת כזו:
http://www.profilu.co.il/content.php?s=51
לכתובת ידידותי למנועי חיפוש כזו:
http://www.profilu.co.il/index.php/articles-list/130-humor.html
(בג'ומלה: עמוד הניהול > מערכת > הגדרות גלובאליות > הגדרות SEO > קישורים ידידותיים למנועי החיפוש > בחרו באפשרות "כן")
12. שלחו את מפת אתר (קובץ XML ) לגוגל דרך Google Webmaster Tools
13. קשרו כל תמונה שהכנסתם לטקסט אל עמוד הבית שלכם וכן הוסיפו בתכונת ה- Alternative text מילות מפתח או את הסלוגן (כותרת האתר הגלובלית) של האתר (למשל, אם הוספתם תמונה, קשרו אותה בלינק לעמוד הבית וגם הוסיפו לה Alternative text שתואם לסלוגן שלכם: "מגזין איכות הסביבה לעולם טוב יותר!")
14. דאגו שמילות המפתח שלכם לא יהוו מעל ל- 1%-3% מסך הכמות של מילים בכל הטקסט.
15. לא פחות חשוב – יש ליצור טקסטים מעניינים (תוכן) וידידותיים למשתמש (מחולקים לפסקאות שיוצרות סדר והיגיון).
אלו היו טיפים מקצועיים לכל מי שצלל לעומק התחום המרתק של SEO ומעוניין לעלות במנועי החיפוש שלב אחד מעל המתחרים !
עופר לנגר, מרצה לתורת השכנוע ושפת גוף. דוקטורנט במחלקה לתקשורת, אוניברסיטת בן-גוריון. מייסד אתר פרופיל-U - מאגר לחיפוש מרצים, מנחי סדנאות ויועצים בין תחומי מקיף. www.profilu.co.il